Hamster Kombat, airdrop sürecindeki son kararları nedeniyle kullanıcı topluluğunun yoğun tepkileriyle karşı karşıya kaldı. Telegram üzerinden oynanan ve kullanıcılara ödüller sunan dokun-kazan tarzındaki bu popüler oyun, 22 Eylül’de yaptığı açıklamada, 300 milyon kullanıcıdan yalnızca %43’ünün 1. Sezon airdrop’undan faydalanmaya hak kazandığını duyurdu. Kalan kullanıcıların airdrop’tan yararlanamaması ve özellikle bot kullanan 2,3 milyon kullanıcının diskalifiye edilmesi, topluluk içinde ciddi bir huzursuzluğa yol açtı. Bu durum, oyuncuların önemli bir kısmının airdrop sürecinde dışlanmasına neden oldu.
Airdrop Sürecinde Yaşanan Karmaşa ve Tepkiler
Hamster Kombat, 300 milyon gibi büyük bir kullanıcı tabanına ulaşmış olmasına rağmen, 131 milyon oyuncunun 26 Eylül’de yapılacak 1. Sezon airdrop’una hak kazandığını belirtti. Ancak bu rakam, oyuncu kitlesinin sadece %43’üne tekabül ediyor. Bu düşük oran, kullanıcılar arasında büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Hamster Kombat ekibi, oyuna katılım gösteren kullanıcıların büyük bir bölümünün airdrop sürecine dahil edilmemesini, bot ve birden fazla hesap kullanarak “hile” yapmaya çalışan 2,3 milyon kişinin diskalifiye edilmesiyle açıkladı. Bu hile önlemleri, projenin güvenilirliğini artırmayı amaçlasa da, birçok dürüst oyuncunun bu süreçte mağdur olduğunu düşündüğünden tepkilere neden oldu.
Hamster Kombat’ın Airdrop Politikası ve Hak Kazanma Kriterleri
Hamster Kombat’ın token dağıtım stratejisi, HMSTR token arzının dörtte üçünün topluluk üyelerine ayrılmasını öngörüyor. 1. Sezon airdrop’unda, uygun cüzdanlara 60 milyar HMSTR token dağıtılacak. Ancak oyuncuların yalnızca 53,25 milyar HMSTR’yi hemen talep edebileceği, kalan tokenların 10 aylık bir hak kazanma sürecine tabi olacağı açıklandı. Bu strateji, oyuncuların projeye uzun vadeli katılımını teşvik etmeyi hedefliyor. 2. Sezon için ise topluluğa 15 milyar token daha ayrılmış durumda. Ayrıca, projenin tanıtımı ve likidite sağlama gibi faaliyetler için token arzının %4’ü pazarlamaya, %3’ü Binance Launchpool staker’larına ve %0,13’ü ortaklıklara ayrıldı.
Bu kapsamlı token dağıtım modeli, oyuncuların projeye olan bağlılığını artırmayı amaçlarken, diskalifiye edilen kullanıcıların sayısı toplulukta büyük bir infial yarattı. Birçok oyuncu, dürüst bir şekilde oyunu oynadıkları halde, sistemin kendilerini hileci olarak etiketleyip airdrop’tan mahrum ettiğini iddia etti.
Değişen Hak Kazanma Kriterlerine Gelen Tepkiler
Airdrop’un dağıtım sürecinde, Hamster Kombat’ın hak kazanma kriterlerini son anda değiştirmesi, eleştirilerin artmasına neden oldu. Haziran 2024’te yapılan açıklamada, airdrop haklarını belirleyecek ana kriterin Saat Başına Puan (PPH) olacağı belirtilmişti. Ancak Temmuz ayında yapılan yeni bir açıklamayla, PPH yerine “anahtar toplama” etkinliklerine daha fazla ağırlık verileceği duyuruldu. 21 Eylül’de alınan anlık görüntüyle belirlenen yeni kriterler, birçok oyuncunun airdrop’a katılımını olumsuz etkiledi. Özellikle PPH bazlı sistemde başarılı olan oyuncular, yeni anahtar toplama kriterleri nedeniyle haklarını kaybetti.
Kripto yorumcusu Pushpendra Singh, bu değişiklikleri eleştirerek, birçok dürüst oyuncunun airdrop’a katılma hakkını kaybettiğini belirtti. Singh, “Hamster Kombat, oyunculara anahtarların gerekli olmadığını söylerken, neden bu kadar çok oyuncu anahtar toplamadığı için diskalifiye edildi?” diye sordu. Bu soru, birçok oyuncunun aklındaki soruları yansıtıyor ve projenin şeffaflığına olan güveni sorguluyor.
Bu yazı da dikkatinizi çekecektir: Bitcoin’de ATH Yaşanacak Mı?
Diğer Kripto Projeleriyle Karşılaştırmalar
Hamster Kombat’ın yaşadığı bu durum, Telegram tabanlı bir başka popüler oyun olan Catizen’in karşılaştığı tepkilere benzer bir tablo çiziyor. Catizen, 1. Sezon airdrop’unun topluluk payını son anda %43’ten %34’e indirerek kullanıcılarını hayal kırıklığına uğrattı. Bu değişiklik, Catizen topluluğu içinde de büyük bir tepki topladı ve projenin güvenilirliği sorgulandı.
Hamster Kombat’ın yanı sıra, The Open Network (TON) tabanlı birçok Telegram mini uygulaması da son dönemde önemli bir başarı yakaladı. TON, Telegram ile entegre bir Katman 1 ağı olarak, dokun-kazan oyunlarının token dağıtımlarına ev sahipliği yapıyor. Colin Wu’nun raporlarına göre, TON tabanlı token’lar (NOT, CATI ve DOGS) milyonlarca cüzdanda tutuluyor. DOGS token’ı ise 5 milyon farklı adrese ulaşarak büyük bir yaygınlık kazandı. Hamster Kombat’ın kullanıcı tabanı göz önüne alındığında, projenin TON ve benzeri platformlarla rekabet etme potansiyeli taşıdığı düşünülüyor.
Ancak bu süreçte, Telegram kullanıcılarına yönelik entegrasyon duyurusu yapan Binance’in 1. Katman ağı BNB Chain de rekabete dahil oldu. BNB Chain, Telegram ile olan entegrasyonunu 20 Eylül’de duyurdu ve bu hamle, Telegram mini oyunları için yeni bir dönemin başlangıcı olabilir.
Gelecekteki Beklentiler
Hamster Kombat’ın airdrop süreci, oyunun kullanıcı tabanı arasında ciddi tepkilere neden olurken, hile karşıtı önlemler ve son dakika değişiklikleri projeye olan güveni zayıflattı. Oyuncuların haksız yere diskalifiye edildiği iddiaları ve kriterlerin son anda değiştirilmesi, topluluk içinde büyük bir huzursuzluk yarattı. Ancak projenin uzun vadeli planları ve token dağıtım stratejileri, Hamster Kombat’ın kripto dünyasında hala önemli bir potansiyele sahip olduğunu gösteriyor. TON ve Binance gibi büyük platformlarla olan rekabet, Hamster Kombat’ın gelecekteki başarısında belirleyici rol oynayacak.
Konu ile ilgili yorumlarınızı bize yazabilirsiniz. Ayrıca, bu tarz bilgilendirici içeriklerin devamının gelmesini isterseniz, bizleri Telegram, Youtube ve Twitter kanallarımızdan takip edebilirsiniz.