Kriptolar:
32391
Bitcoin:
$95.521
% 0.65
BTC Dominasyonu:
%58.0
% 0.12
Piyasa Değeri:
$3.30 T
% 0.77
Korku & Açgözlülük:
80 / 100
Bitcoin:
$ 95.521
BTC Dominasyonu:
% 58.0
Piyasa Değeri:
$3.30 T

Yeni sanal ekonomi: Metaverse nedir ve iş dünyasını yeniden nasıl tanımlıyor?

Milyarlar evinizden hiç çıkmadan çalışabileceğiniz, oyun oynayabileceğiniz ve insanlarla tanışabileceğiniz alternatif bir dünyaya akıyor. Peki bu sanal evrenin yükselişi gerçekliğin sınırlarını bulanıklaştırarak tüketim ve iletişim şeklimizi yeniden mi tanımlayacak?

Metaverse nedir?Çevrim içi ya da çevrim dışı, şu an herkes Metaverse hakkında konuşuyor. Moda bir kelime gibi görünebilir ancak ilk kez bir bilim kurgu romanında geçen fikir 1992’den beri hep vardı.

Arkasındaki teknoloji, sanal gerçekliğin birçok özelliğini içerecek şekilde geliştiği için Metaverse’ün tam olarak ne anlama geldiğini tanımlamak kolay değil. En basit hali ile gerçek dünyaya paralel olarak var olan, her şeyi kapsayan dijital bir dünya olduğu söylenebilir.

Somnium Space piyasadaki ilk açık kaynak Metaverse platformlarından biri. Somnium Space’in kurucusu ve CEO’su Artur Sychov, bu alternatif ortamda yaşama, çalışma ve oyun oynamanın neye benzediğini Exchange için anlattı:

“Şu an olduğu gibi sanal gerçekliğin içindeyken ortama tamamen bağlanmış durumdayım. Zihinsel olarak buradayım, hatta zihnim fiziksel olarak burada diyebilirim. Çünkü beynimle, gözlerimle, gördüğüm her şeyle burada olduğuma inanıyorum.”

Somnium Space’in CEO’su Artur Sychov sanal gerçeklikte euronews’e konuştu. Euronews

Büyüyen Metaverse ekonomisiSomnium Space ilk Metaverse platformlarından biri ancak son zamanlarda çok sayıda rakip platform yarışa katıldı.

Facebook Metaverse’ü iş stratejisinin büyük bir parçası haline getirme taahhüdünü göstererek ismini Meta olarak değiştirdi. Ancak Microsoft (NASDAQ:MSFT), Alphabet (NASDAQ:GOOGL), Roblox ve NVIDIA (NASDAQ:NVDA) gibi şirketler de sanal gerçekliğe büyük yatırımlar yaptı.

Bazı tahminlere göre iki yıl içinde 800 milyar dolarlık bir pazar oluşturacak Metaverse ekonomisi, çok çeşitli gelir akışı potansiyeli sunuyor. Bu da önümüzdeki 10 yılda küresel ekonomiye 3 trilyon dolar katkıda bulunabileceği anlamına geliyor.

  • Robotlar insanları işsiz mi bırakacak yoksa yeni iş imkanları mı yaratacak?
  • Düşük fiyatlar, seri üretim: Hızlı modanın çevreye etkileri

İş dünyası Metaverse’den nasıl yararlanabilir?Metaverse evreni yalnızca eğlence ve oyundan ibaret değil. Sanal gerçekliğin uçsuz bucaksız dünyası şirketlere, gerçek dünyaya uyarlamak için çevrim içi çözümler bulma fırsatı da sunabilir. Danışmanlık firması PwC, Orta Doğu’daki en yeni teknoloji laboratuvarının bulunduğu Doha’da bu çözümleri yaratmayı ümit ediyor.

PwC Orta Doğu’nun Laboratuvar Teknolojisi Uzmanı Rahaf Aburtarbush, “PwC ile Metaverse’ün ana fikri, ona bir devrim olarak değil evrim olarak bakmamız. Metaverse’e yaklaşımımız bu şekilde. Bu konuda oldukça hızlıyız. İşlerin değiştiğini, müşterilerimizin ihtiyaçlarının çeşitlendiğini anlıyoruz” şeklinde konuşuyor.

PwC’nin Emtech Laboratuvarları insan bağlantısını kaybetmeden fiziksel dünyayı aşabilen araçlarla donatıldı. Euronews

Robotik, yapay zeka, sanal gerçeklik ve daha fazlasını kullanan PwC’nin teknoloji uzmanları, insan bağlantısını kaybetmeden fiziksel dünyayı aşabilmek için giderek daha fazla yenilikçi çözümler buluyor.

Metaverse’de yapılamayan çok az şey var. İş toplantıları, büyük ölçekli iş birlikleri, önemli sunumlar, medya için röportajlar yapılabiliyor.

PwC’nin Orta Doğu’daki Strateji ve Pazar ekibinin lideri Stephen Anderson, “Müşterilerimiz yalnızca buraya gelip danışmanlık alma ya da Powerpoint sunumu izleme ve bunun gibi şeylerin çok daha ötesine geçti. Yapılan işin hayata geçtiğini görmek istiyorlar ve gelişen teknoloji bu konuda hayati önem arz ediyor” şeklinde konuşuyor.

Metaverse çocuklar için güvenli bir ortam mı?Sanal gerçekliğin popülerliği arttıkça, insan etkileşimi, sosyal izolasyon ve akıl sağlığı üzerindeki etkisine ilişkin endişeler de büyüyor.

Çocuklar çevrim içi ortamda daha fazla vakit geçiriyor. Metaverse aleminde çok eğlenebilecek olsalar da kuralların net bir şekilde çizilmemesi burayı onlar için tehlikeli hale getiriyor.

Peki sanal gerçeklik platformları bu soruna nasıl bir çözüm getirebilir?

Tami Bhaumik, günlük kullanıcı sayısı 40 milyonun üzerinde olan küresel platform Roblox’un medeniyet ve ortaklıklardan sorumlu başkan yardımcısı. Bhaumik, Roblox’un sanal gerçeklik platformlarını düzenlemeye ve genç kullanıcıları ile ailelerine güvenli bir şekilde oynamak için ihtiyaç duydukları becerileri sağlamaya kararlı olduğunu söylüyor ve ekliyor:

“Biz insanların deneyim oluşturarak bunu platformumuzda yayınlamasına olanak tanıyan bir teknoloji platformuyuz. Hayal gücünüzü tam olarak ifade etmek için medeni bir ortama ihtiyaç duyarsınız. Çoğu zaman ‘Bu Roblox da ne?’, ‘Çocuğumu nasıl güvende tutarım?’, ‘Bunun güvenli olup olmadığını nereden bileceğim?’ diye soran ebeveynler oldu. O zaman bunun yalnızca bir sorumluluk değil, toplumumuzun eğitmek için ne kadar büyük olduğu göz önüne alındığında aynı zamanda bir fırsat da olduğunu fark ettim”.

Konu ile ilgili yorumlarınızı bize yazabilirsiniz. Ayrıca, bu tarz bilgilendirici içeriklerin devamının gelmesini isterseniz, bizleri TelegramYoutube ve Twitter kanallarımızdan takip edebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir