Kriptolar:
32355
Bitcoin:
$98.453
% 0.99
BTC Dominasyonu:
%59.8
% 0.27
Piyasa Değeri:
$3.25 T
% 4.66
Korku & Açgözlülük:
82 / 100
Bitcoin:
$ 98.453
BTC Dominasyonu:
% 59.8
Piyasa Değeri:
$3.25 T

Credit Suisse’den Metaverse Tavsiyeleri: Bu 12’sine Bakın!

Facebook’un geçen Ekim ayında Meta olmasından bu yana, birçok yatırımcı dikkatlerini metaverse’e ve oradan elde edilecek potansiyel kârlara çevirdi. Ancak, kripto paraların düşüş yaşadığı “kripto kışı” bazı endişeleri artırdı. Benzer şekilde, geçen hafta Meta firması, metaverse işinin 2021’in dördüncü çeyreğinde 10 milyar dolar kaybettiğini açıkladı ve Meta hisselerindeki yüzde 25’lik düşüş yatırımcılara tam olarak güven vermedi. Ancak Credit Suisse analisti bu alanın yükselişinin devam edeceğini ve beraberinde 12 hisse senedini de yükseltebileceğini düşünüyor.

Metaverse, çağı değiştirmeye geliyor

Yine de, son sorunlar, şirketleri ve yatırımcıları metaverse’e milyarlarca dolar dökmekten alıkoymadı. Birçoğuna göre, metaverse çağı geliyor. Global Sektör Araştırma Başkanı Manish Nigam liderliğindeki Credit Suisse analistlerinden oluşan bir ekip de aynı fikirde. Nigam, 8 Şubat tarihli bir notta, “Metaverse eninde sonunda tüm teknoloji, medya ve telekom sektöründe derin değişiklikler getirmeli,” ifadelerini kullandı.

Daha geniş bir düzeyde, Nigam ve ekibi, metaverse’ün yükselişinden en çok etkilenecek sektörleri, ilki içerik oluşturma şirketlerine odaklanarak üç ana kategoriye ayırdı. Diğer kategoriler bileşenler, montaj ve ekran alt sektörleri dahil olmak üzere donanım ve yarı iletken üreticisi firmalar oldu. Credit Suisse analisti, aşağıdaki ifadeleri kullandı:

Yarı iletkenler için, metaverse, veri ekonomisinin oluşturma/yakalama, depolama, iletme ve analiz etme ve güç/performanstaki iyileştirme daha fazla veri tüketimini ve kullanım durumlarını açığa çıkarırken fayda sağlamaya hazır. Donanım tarafında ise metaverse; montaj, ekran, kamera/optik, PCB/alt tabaka, MLCC, konektörler ve artırılmış gerçeklik/sanal gerçeklik fırsatlarını yönlendirecektir.

Metaverse’ün karşısında bazı engeller var: Bunlar nelerdir?

Nigam, metaverse’ün benimsenmesinin şu anda karşı karşıya olduğu en büyük sorunun, maliyeti düşürürken bilgi işlem gücünün performansını iyileştirme arasında bir denge bulmak olduğunu yazdı. Örneğin, Fortnite’ta tamamen sürükleyici bir metaverse ayarını desteklemek için bilgi işlem gücünde 1.000 kat iyileştirme gerektiğini tahmin etti. Ancak bazı durumlarda şimdiden kolayca 10.000 doları aşan yüksek kaliteli oyun bilgisayarları ile şirketler, kullanıcı deneyimini hızlandırırken maliyetleri düşürmenin bir yolunu bulmalıdır.

Bu sorunun merkezinde, bilgisayarlar ve oyun konsolları da dahil olmak üzere binlerce tüketici ürününde bulunan yarı iletken yongalar yer alıyor. Nigam, bunların metaverse ekonomisinin temel yapıtaşı haline geldiğini aktarıyor. Metaverse olsun ya da olmasın, yarı iletkenler günlük hayatımızın giderek daha önemli bir parçası haline geldi. 1977’den bu yana, yarı iletken çipler, büyük ölçüde kişisel bilgisayarların ve cep telefonlarının çoğalması sayesinde 70 kat kadar arttı. Bu sektörün küresel piyasadaki değeri yüzde 1’den 3’e çıkarken, Nigam’a göre 2030’a kadar yüzde 8’ler görülebilir. Ayrıca metaverse’ten en çok yararlanan sektörlerin işlem, bellek ve bağlantı olabileceğine dikkat çekti.

Metaverse’te de donanım yarışı sürüyor

Nigam, büyük artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) platformlarının “yonga setleri, ekran, optik ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için izleme çözümlerinde ilerlemeler” yaşadığını söyledi. Ayrıca, bu cihazların ağırlığının, daha iyi tasarım değişiklikleriyle gözle görülür şekilde azaldığını kaydetti. Ancak, her iki platform da zorluklarını tamamen çözemedi.

Örneğin, VR’da kullanılan fresnel lensler, renk sapması veya renk bozulması sorununu ortaya çıkarıyor. Nigam, her ne kadar yeni lens materyalleri yaratılmış olsa da bunların ticarileştirilmesinin biraz zaman alacağını söylüyor. Diğer taraftan, modern AR cihazlarında çift görüntü, bozulma, daha yüksek maliyetler, rahatsızlık ve daha düşük görüntü çözünürlüğü gibi dezavantajlar vardır.

İşte Metaverse patlamasıyla ivme kazanabilecek 12 hisse

Son olarak, Nigam’a göre, metaverse’e gerçek anlamda dalmak, görüntüleme mekanizmalarında büyük yenilikler gerektirecektir, çünkü metaverse ekranları, geleneksel ekranların aksine, tüketicilere çok daha yakın olmayı gerektirir. Nigam, bu tasarım zorluğunun yanı sıra, optimum performans için ekranların daha küçük boyutlar, daha düşük güç tüketimi, daha geniş görünümler, daha yüksek çözünürlükler, yenileme hızları ve parlaklık seviyelerini benimsemesi gerekeceğini söyledi.

Metaverse’ün tam ticari potansiyeline ulaşması için gerekli olan tüm bu yeniliklerle birlikte, iyi konumlanmış şirketlerin kâr etmesi için birçok fırsat var. Aşağıda, Nigam ve ekibinin yukarıdaki kategorilerde en iyi seçimler olarak kabul ettiği 12 hisse senedi bulunmaktadır:

  1. Goertek
  2. Luxshare
  3. Novatek
  4. Murata
  5. Nvidia
  6. Marvell
  7. Intel
  8. Micron
  9. TSMC
  10. Samsung
  11. Win Semi
  12. Mediatek

Konu ile ilgili yorumlarınızı bize yazabilirsiniz. Ayrıca, bu tarz bilgilendirici içeriklerin devamının gelmesini isterseniz, bizleri TelegramYoutube ve Twitter kanallarımızdan takip edebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir